НОВИНИ

 


 

Актуалноcolt
Mitsubishi ASX затвърди отличните си характеристики, като заслужено получи максималния брой - 5 звезди (по новия протокол) от Euro NCAP. Впечатляващите резултати: вижте повече

Global Small
Концептуалната разработка “Concept Global Small” на Mitsubishi представена на „Международен Автосалон Женева” “e-компактност”
Концептуалната разработка “Concept Global Small” на Mitsubishi представена на „Международен Автосалон Женева” “e-компактност”

 

След проекта “Project Global” за C/D-сегментите*, следващата стъпка, която Mitsubishi Motors Corporation (MMC) предприема е встъпване в нови хоризонти с нов продукт, който следва да бъде п

роизвеждан на глобално ниво  - “Global Small” в сегмент B. Моделът от ново поколение е с вградена гъвкавост, която да съответства – по проект – на клиентс

ките нужди и изисквания във всички световни пазари за този клас автомобили.

Представен като концептуална разработка

по време на 81-вия „Международен Автосалон Женева”  2011 г. (1-13 м.март), “Concept Global Small”  е  “e-компактен автомобил”, който ще бъде пр

едставен в реален производствен вид още към края на годината. Самият старт на производството е планиран за началото на 2012 г. в изцяло новия завод на Mitsubishi Motors Corporation в Тайланд, който в момента е процес на разработка.
*Lancer, Outlander, ASX, Delica D:5

Глобален продукт за „Глобалното насел

ение”

Новият модел на Mitsubishi ще се предлага като стартов и достъпен модел в развиващите се пазари и като икономичен и екологичен модел в развитите пазари.

Като такъв, този изцяло нов e-компактен проект ще представлява отговора на MMC на някои фундаментални факта:

  • Имайки в предвид, че 80% от производството на Mitsubishi Motors е за износ, марката трябва все повече да обръща внимание на тенденциите към глобализация в търговията и комуникациите, независимо от размера да дадения пазарен сегмент.
  • В бързоразвиващите се пазари като Китай, АСЕАН и други, (с очаквания да достигнат до 50% от световните пазари до 2013 г.), MMC ще се отзове на увеличаващото се търсене за по-достъпна, икономична и компактна мобилност.
  • В развитите пазари като Япония, Северна Америка или Европа, оптимизацията и ефективноста са от ключово значение, за да се спазят все по-строгите екологични разпоредби и същевременно да се откликва на нуждата за мулти-мотиризация с разумни продукти във възродилия се B-сегмент.
  • Във времената на променливи валутни курсове и цени на суровините, паралелно с предизвикателството да се отговори на нуждите на всички световни пазари за малки автомобили, които по презумция предполагат и нисък марж,  Mitsubishi Motors ще се среми към най-високите нива на ефективност в производството чрез концепцията за глобален производствен център.

e-“ като…
Проектът “Global Small” е разработен в Оказаки (Япония) – в глобалния център на ММС за изследвания и развитие – за по-малко от 2 години. Той следва да обедини всички „еко/компактни” изисквания на пазара в един продукт, проектиран с тази цел, а не е просто адаптиран за нея.

  • e” като “eфективност”: високо-ефективния и e-компактен модел на Mitsubishi Motors обединява добродетелите на малките автомобили като например маневреност и добра видимост, съчетани с капацитет за 5 пасажера и техния багаж. Всичко това е умело вместено в  един от моделите с най-ефективно пространства в B-сегмента (3,74 м дължина x 1,68 м ширина).
  • e” като “engineering (проектиране)”: този e-компактен модел е проектиран така, че да отговаря на бъдещите нужди на клиентите, както и на регулаторните изискванията във всеки един световен пазар: било то Япония, Северна Америка или развиващите се европейски пазари.
  • e” като “environment” (околна среда): e-компактния модел на Mitsubishi се гордее с разумен разход на гориво и съответно ниски емисии, отговарящи на новите тенденции. Това е постигнато чрез:  предприети мерки за ниско тегло на модела, изцяло новите бензинови 1,0-литров и 1,2-литров MIVEC двигатели, изполване на по-зелена технология от ММС (Система за автоматично гасене и стартиране на двигателя – „Аutomatic Stop & Go”, Система за регенериране на енергията при спиране и др.), както и подобрена аеродинамика .
  • e” като “eлектрически автомобил”: като допълнителна подкрепа към стремежа за опазване на околната среда, e-компактния модел е проектиран така, че да може да бъде пригоден към 100%-ов електрически автомобил в един следващ етап от развитието си
  • e” като “economies (икономия)”: устойчивия дизайн и проектиране на “Global Small”, черта присъща за японските продукти като цяло, също така гарантират и ниски разходи за експлоатация.
  • e” като “eфикасен дизайн”: освен енергичен външен вид, e-моделът притежава и изтънчена аеродинамика, за да може с лекота да се справи както с ежедневния градски трафик, така и със забързаното темпо по магистралите.
  • eкатоeкспорт”: първия по рода си „Global Small” ще бъде конструиран в новата международна производствена база на ММС – в провинцията Чонбури в Тайланд. Предвиденият годишен капацитет от 150 000 броя (с възможност за увеличаване до 200 000 бр.) е планиран за износ към държавите от АСЕАН, Япония и Северна Азия, Австралазия, Европа, Северна Америка и много други световни пазари.

Петдесет години след производството на първия си малък автомобил, модела „500” от 1960 г., амбициозния e-компактния модел на Mitsubishi Motors е на прага да разлисти нова значима страница в историята на ММС...

***

Основни спесификации*

Обща дължина: 3,74 m
Обща ширина: 1,68 m
Обща височина: 1,49 m
Двигател: 3 –цилиндров 1.0-литров MIVEC (бензинов) двигател
5-степенна механична скоростна кутия
Система „Auto Stop and Go”
Система за регенериране на енергията при спиране
Гуми с понижен коефициент на съпротивление с размер 185/55 R 16

*индикативни спрямо модела във финално производство.

***

За допълнителни снимки/видео: http://www.mitsubishi-motors-at-2011-geneva-motor-show.com/